LÉLEK - LOBOGÁSOK ~ Simon Ágnes versei



Lélek-lobogás


Lélek
Lobogás
Élet
Csobogás
Csókok
Csendülő
Násztánca

Lüktet
Remegőn
Rezdül
Epedőn
Csillag
Ragyogás
Átjárja

Bánat
Feledés
Fénylő
Nevetés
Párás
Pillanat
Nem moccan

Ábránd
Áhítat
Nem-várt
Alkonyat
Selymes
Gondolat
Megroppan





Nem hallható dallamok



Angyalok kórusa!
Mit zúgtok fülemben?
Ne muzsikáljatok nekem.
Hitetlen lettem.
Csinos a szárnyatok,
pufók az orcátok,
Festett égkék szemetekben
pokol tüzét látok
Gyertek le! Lépjetek!
Tanuljatok járni
Hulljatok, essetek,
nektek is fog fájni!
Nem vagyok káromló,
Istent most is félem
S míg soraimat írom,
bocsánatát kérem

Ó nem erről szól a nóta, ez
nem egy templomi óda
Nem önostorozás csak bánat,
csupán vétlen b
űnhődése
a nem tanult imáknak -
Van ugye az égi parancsolat,
de hol van a 
Földi kapcsolat? 
Mért nem érzem a jót a szépet
Mért van a sok átok, vétek?

Hitetlen tamások és
hitetlen gyaurok
Ha nyakatokon szorul a
ki nem bomló hurok
Hogy sírtok: Istenem! Mért
nem vagy énvelem?
Mért kínoz félelem?
Mivé lett életem? -
Halálunk óráján mért
ŐT hívjuk mégis?
Fájdalmunkban mért kérjük
hogy segítsen az ég is?
Angyalok kórusa, hát
zenéljetek nekem...
Már tudom hogy meghallom,
mert szívem a fülem.




Láthatatlan Lényeg



a vaknak nem biztos
hogy sötét a sötét
a látó sem látja mindig
az örömlét fényét
tiszta szemmel is lehetünk
homályosan suták
az autisták
sosem voltak buták

kéz nélkül is
festhetünk képeket
fül nélkül is
hallhatunk szépeket
a beteg is vágyja
a boldogságot
pénzért nem lelünk
ilyen ajándékot

szeretetet az is
számolatlan adhat
kinek szívében
szikék arattak
ereket billentyűt
kamrákat
ezért hát hiszem
hogy a vak is láthat
a béna is járhat
álmok útján bátran

s jómagam is
amelyikhez tartozom
attól nem félemberként
roskadok sorsomon
sőt TÖBB lettem
mert testemben
ezernyi önzetlen
ember vére lobog!

(1998. A szívműtétem után)




Honnan jöttem


Úgy szállnék már,
szállnék fel az ég felé,

Ahol gondolatban lakok'
Vagy ördögök kiközösített
társbérlője vagyok?

Érzem, hogy köröttem
semmi nem a világom

Mért vagyok hontalan lakó
ezen a világon?

Próbálom találni helyemet,
de azt hiszem én

rosszkor, s rossz időben
létezem veletek


Anyám, gyermekeim, miket
mit írok, ne fájjon,

Nem titeket bántlak,
s nem magam sajnálom

Tudom, hogy végig kell csinálnom
Csak feloldozó, kivezető
utamat nem látom

Vak vagyok még, s ösztönös
minden tettem

A földlakóknak
sorsidegen lettem


Voltam szeretve és
voltam csúful verten

Büntetés, bűnhődés
nem hétköznapi lelkem

Kik utamba kerültek,
egy sem üdvözültek,

Számomra átka van e
csodás kerek Földnek -

Ha a hiba a fejemben
vert tanyát, vállalom.

Tudósok! Mentsetek fel!
S nem lesz több bús dalom.

(Eger, 1999)




Ne törd össze!


Porcelán.
Képlékeny kaolin.
Olyan mint a lány.
Ha hevíted, lágy és puha
Mint a rásimuló ruha.
Ha megégeted,
Kemény lesz, mint a kő,
S ha törik,
Sebezhető apró morzsa
Lesz a nő.

Csigaház.
Benne egy árva lakó.
Hátán cipeli egész
Életét, s mindazt,
Mi bele való.
Féltve őrzi
Papírhéjú jelenét,
Mindaddig míg gyilkos
Bakancs álmaiba
Belelép.




Az Angyalokhoz



Angyalaim!
Hiszem, vagytok.
Tudom, léteztek.
Lépteim vigyázzátok
Lelkemet simítjátok
Életem megáldjátok.

Tudom, vagytok.
Hiszem, léteztek.
Gyarló földi botlásaim
Jó irányba terelitek
Őrzitek szeretteimet
S bár nem tudom nevetek,
De már minden nap
Száll az égbe
KÖSZÖNETEM felétek!

Angyalaim!
Szívembe szeretet költözött
Lelkem bársonyba öltözött
Mert tudom, vagytok!
S ez az én örök
HÁLA-IMÁM most hozzátok-

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

TOP 10

RENDSZERES LÁTOGATÓIM ~ Köszönöm, ha te is csatlakozol!

Kedvenceim:

Összes oldalmegjelenítés